Cykeltävling Relsbovägen 21 augusti

På morgonen den 21 augusti har Göteborgsgirot www.goteborgsgirot.se ansökt om att få köra ett 210 km lopp på bl.a. Mollsjövägen/Relsbovägen, från Gråbovägen och till Gamla Kilandavägen.
Cyklisterna kommer att starta på Heden inne i centrala Göteborg mot Hisingen och vidare mot Mollsjövägen. Starten är planerad till kl 07.30 på morgonen och täten kommer att passera er väg någon gång mellan kl 08.00-09.00.
Loppet har en tävlingsklass som eskorteras utav MC-polis och skall då ha så fri väg som möjligt. När tävlingsklassen har passerat så kör resterande cyklister i motionsklass och skall då följa trafikregler precis som alla andra. Tävlingsklassen passerar Mollsjövägen på några få minuter men det är mycket motorcyklar, följebilar m.m. så det är ett stort kompakt entourage som passerar i relativt hög hastighet för att följas av mer utspridda cyklister/klungor.
Tider/datum kan komma att ändras men vi kommer i så fall att meddela er i god tid.
Det kommer att sättas upp lite pilar och skyltar med Cykellopp några dagar innan loppet går och vi kan komma att skicka ut ett informationsbrev innan loppet till alla som bor utmed bansträckningen.